חיסונים לכלבים

2014-02-11_2147החיסונים נועדו להגן על הכלב ממחלות מדבקות נפוצות המסכנות את בריאותו וחייו.

מה עושה החיסון?

החיסון הינו נוזל המכיל את גורם המחלה בצורה שאינה מזיקה ( מוחלש או מומת)

ולאחר מתן החיסון, הגוף מייצר נוגדנים אשר מגינים על חיית המחמד שלנו מפני אותן מחלות.

חיות המחמד שלנו חשופות מידי יום לסכנת ההדבקות במחלות ויראליות קשות אשר לא ניתן לטפל בהן באמצעות אנטיביוטיקה ולכן הטיפול העיקרי במחלות אלה הוא על ידי מניעתן.

החיסון הניתן לכלבים נקרא "משושה"

חיסון משושה – חיסון זה מכיל תרכיב משולב המגן נגד 6 מחלות נפוצות בכלבים:

1. פרוו- וירוס – מחלה נגיפית קשה הפוגעת בעיקר בגורים וכלבים צעירים, אך גם בבוגרים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה. מחלה זו גורמת לתופעות של שלשול דמי, הקאות, חום, דכאון והתייבשות עם סכנת מוות בתוך מספר ימים. מתן החיסון – כחיסון נפרד או משושה – לגורים בני 6-9 שבועות ובהפרש של 2-3 שבועות עד לגיל 4 חודשים. בהמשך – פעם בשנה, במסגרת חיסון המשושה.
  2. כלבלבת – מחלה הגורמת לכלבים צעירים וגם בוגרים לתופעות קשות של הצטננות, דלקת בדרכי הנשימה ובריאות, דלקת עיניים, הקאות, שלשולים, חום גבוה, עויתות שרירים ופגיעה במערכת העצבים. מחלה חשוכת מרפא זו עלולה לגרום למוות בייסורים לכלב שאינו מחוסן.
  3. דלקת כבד נגיפית – מחלה קטלנית הפוגעת בכבד וגורמת לצהבת ולתופעות של חום גבוה, חוסר תיאבון ובצקת של הקרנית ( הגורמת להיווצרות "עיניים כחולות" ).
  4. עכברת סוג 1 LEPTOSPIROSIS– מחלה קטלנית הגורמת פגיעה קשה בכבד וסימני צהבת.
  5. עכברת סוג 2 LEPTOSPIROSIS- מחלה קטלנית הגורמת פגיעה קשה בכליות. מחלת העכברת- לפטוספירוזיס – הינה מדבקת לבני אדם
  6. פראאינפלואנזה – מחלה נגיפית הפוגעת בדרכי הנשימה וגורמת לשיעולים ונזלת.

משושה – למי, כמה ומתי?

גורים, מקבלים שלוש זריקות – עד שגופם מפתח מערכת חיסונית חזקה ובכך עמידות למחלות, ואילו בוגרים מקבלים את אותו החיסון פעם בשנה, כדי לשמור על רמת נוגדנים מספקת ולשמור על עמידות הכלב למחלות אלה.

מתן החיסון : לגורים בני 6 – 8 שבועות – חיסון ראשון ועוד שני חיסונים נוספים בהפרש של 3 – 2 שבועות אחד מהשני.

בהמשך – פעם בשנה למשך כל חיי הכלב.

חיסון נגד כלבת

מהי מחלת הכלבת ומדוע כל כך חוששים מפניה?

הכלבת הינה מחלה קטלנית הנגרמת על ידי וירוס ופוגעת ביונקים, בכללם האדם, הכלב והחתול.

מקור ההדבקה הוא לרוב הוא חיית בר –שועל או תן, או כלב ביתי, הנגועים בנגיף.

בעולם מתים מדי שנה 50 אלף איש ממחלה זו! אין טיפול נגד מחלת הכלבת ומי שננשך על ידי בעל חיים נגוע ואינו מתחסן – ימות בייסורים כאשר נגיף הכלבת יגיע למוחו.

החוק בישראל מחייב מתן החיסון נגד כלבת בהגיע הכלב לגיל 3 חודשים, ובהמשך פעם בשנה במשך כל החיים.

יחד עם חיסון הכלבת הראשון מוחדר לגוף הכלב שבב אלקטרוני. השבב מוזרק לשכבה התת עורית בין השכמות ונשאר שם למשך כל חיי הכלב. באמצעות השבב ניתן לזהות את הכלב ולהחזירו לבעליו במקרה של אובדן למשל.

בשנים האחרונות ( סביב 2010) עלה מספר אירועי הכלבת בצפון הארץ ועד עפולה, כאשר המקור דווקא בכלבים (כלבת אורבאנית) ולא בחיות בר ( כלבת סילבאטית).

חיסון נגד שעלת מכלאות – Kennel Cough

מחלה נפוצה הגורמת דלקות בקנה הנשימה ובריאות.

סימנים: שיעולים קשים, טורדניים ויבשים, הקאות וריור.

חשוב לחסן בעיקר כלבים העומדים להכנס לפנסיון וכלבים לפני תערוכה או כל אירוע אחר בו ימצאו בחברת כלבים רבים.

מומלץ לחסן שבועיים-שלושה לפני האירוע.

תגובות

(0)